keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Arabiaa nukkekodissa

Alkaa tulla hieman kiire Turun messujen kanssa, ei taida kaikki ehtiä valmistua, mitä olin suunnitellut. Ja mitä minä silti teen? Päivällä paistoi aurinko 70-luvun Lundby-taloon työhuoneessani, joten aloin asetella sinne huonekaluja ja kuvailla!


Osa kalusteista Lundbyn, osa muita, mutta mikä ei kuulu joukkoon? Siitä päästään tuohon otsikkoon. Joku ehkä luuli, että olen alkanut tehdä "Arabian" astioita nukkekotiin, mutta ei, vaikka olisihan siinä puolensa, kuvioisin niitä omatekemiäni astioita enkä mitään valmiita. Mutta nyt on muusta kyse: sain selville, että minulla on jo ollut aitoa Arabiaa nukkekodissani. Tuo posliininen hevonen, jonka 15-vuotiaana muutin keinuhevoseksi vanhaan Talooni liimaamalla alle vanerista sahatut jalakset, onkin Arabian valmistama figuuri 1940-50-luvun vaihteesta. Nyt vain jalaksia irrottelemaan ja vitriiniin!








2 kommenttia:

  1. Hei, mulla on samaa sarjaa kissafiguuri! Siinä on tuo sama vaaleanpunainen kukkanenkin, ja samanlaiset mustat pisteet silminä. On äitini vanha. Tosi söpöjä ovat nuo :-) Ja ihana auringonpaiste!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niitä on muitakin elukoita. Söpöhän se on (vaikkakin keinuhevosena aika säälittävä).

      Poista